Posmrtný život je mnohem rozmanitější, než jste kdy doufali!
Jednou možná nevyberete zatáčku nebo se manžel vaší přítelkyně vrátí
dřív a vy konečně poznáte, jaké to je na druhé straně. Nám docela
záleží na tom, čím se budeme zabývat po pohřbu, a jestli jste na tom
stejně, máme pro vás skvělou zprávu. Vyšlapali jsme vám cestu.
Teď,
po roce našeho tajného projektu Thanatos s krycím názvem Esquire pod
drnem, můžeme zodpovědně prohlásit, že podobu posmrtného života si
každý může vybrat. Náš tým, složený z Msgre. Davida Rozikruze, doktora
Knoblocha a Bronského, který se v dětství otrávil svítiplynem, věnoval
výzkumu každou volnou chvilku. Ve sklepeních Heidelberské univerzity,
kde Rozikruz přednáší religionistiku, proseděli nad heretickými spisy
mnoho dní a nocí.
Bronski absolvoval bezpočet zážitků
blízkosti smrti, ať už v automobilu, s hřebíkem v zásuvce, nebo se
svými oblíbenými prášky na spaní, a někdejší ministrant Knobloch se
mezitím modlil, ať to všechno dobře dopadne. A výsledek se nakonec
dostavil. Víme s jistotou hraničící s totálním vědeckým přesvědčením,
že podobu posmrtného života si každý může zvolit sám. Ano, tak
jednoduché to je. Odborně řečeno, ve vašem duševním ústrojí existuje
něco jako vysílač, který můžete naladit různými způsoby. No a v
okamžiku, kdy odložíte hardware, se prostě dostanete do prostředí, na
které jste se naladili. Tuhle jednoduchou, ale geniální pravdu ostatně
mimoděk potvrzují i vědecké kapacity. Už přes půl století probíhají
výzkumy zážitků blízkosti smrti a obživlí pacienti hlásí spoustu vizí.
Často se setkávají například s Ježíšem.
...A právě tady
Rozikruzův tým zpozorněl. Jeden německý vědec, jehož jméno měl zjistit
Bronski, ale nějak to neklaplo, k tomu totiž prohlásil: „Kdyby měl při
těsném předsmrtném zážitku vidění Krista jihoamerický indián, který v
životě neslyšel o křesťanství, to by bylo pozoruhodné. V křesťanské
společnosti to ale pozoruhodné není.“ „Což znamená,“ začal Bronski,
který je v podstatě žena, a má tedy dar logiky, „že před smrtí stačí
vyrazit mezi...“ Pro Rozikruze pak už bylo snadné větu dokončit a
připsat si většinu zásluh. Takže: Buďte v pohodě, můžete si vybrat
posmrtný život, jaký chcete. Trh se záhrobím je prakticky
nevyčerpatelný, a když se pevně rozhodnete zemřít jako Eskymák, musí
vás pustit do ráje plného tučných tuleňů. A nemusíte zrovna jezdit do
Grónska, jak měl na mysli zbytečně přímočarý Bronski. Prostě si občas
zopákněte, kam byste po definitivním zakukání rád. Tak třeba:
Inuité: „Vymačkáme z vás šťávu!“
Jestli
jste outdoorový typ a bez extrémních sportů pro vás nemá smysl život
ani smrt, mohlo by se vám v eskymáckém záhrobí líbit. Přitom máte na
výběr ze dvou rezervací podle toho, jestli
jste spíš potápěč, nebo
máte radši boty v suchu. Před definitivním přijetím do eskymáckého
záhrobí vás ale čeká roční školení. Během téhle čekací lhůty se musíte
zbavit všech pozemských tekutin a maximálně odhmotnit svoje tělo,
protože šťastní mrtví Inuité rozhodně nestojí o to, aby mezi nimi
pobíhali napůl rozložení zombíci.
A zase máte na výběr: Buď se
proplazíte pod obří napnutou kůží, která z vás všechny přebytečné šťávy
vymačká, nebo se vrhnete na skály „srázu světa“, kde pokojně
vykrvácíte. Zkušení mrtví ovšem doporučují soustředit se spíš na
podmořský ráj, kde můžete lovit prakticky všechno, co se hýbe, zatímco
v nebi se musíte spokojit s drůbeží a bobulemi. Do vodnické říše se
dostanete automaticky, když umřete na moři, nebe je vyhrazeno
nebožtíkům pochovaným v kamenných mohylách. Ale - jako ve všem, dá se
to zařídit: Když vás pozůstalí nechají tři dny ležet na čáře přílivu a
pak vás mrsknou do vln, můžete nakonec lovit tuleně a dělat si je na
nebeských bobulích.
S věrným PC na věčné časy!
Možná
je pro vás nejlepším místem na světě obrazovka vašeho počítače. A možná
jste se svým elektronickým kámošem za ta léta projíždění pornostránek
navázal tak důvěrný vztah, že se od něj nechcete odloučit ani pod
drnem. No a protože ve většině záhrobí byste mohl mít problém s
dobíjením baterek, musíte se za kámošem vypravit do Křemíkového nebe.
Existují dokonce teorie naznačující, že Křemíkový ráj, kam odcházejí
všechny aspoň trochu inteligentní elektrospotřebiče, je ve skutečnosti
jediným existujícím nebem. Kryton z Červeného trapaslíka má v tomto
ohledu jasno: „Lidské nebe? To je jenom pohádka, kterou si někdo
vymyslel, aby se lidi nezbláznili.“ No, ať se vám mezi elektrošrotem
líbí, a kdyby to náhodou klaplo, dejte zprávu na esquire@stratosfera.cz.
A kdybyste tam někdy náhodou narazil na Billa Gatese, vyřiďte mu, že za
Windows by si zasloužil normální kotel a čerta s vidlemi.
Kde si hraje Clannad
Máire
Ní Bhraonáin, Ciarán Ó Braonáin, Noel Ó Dúgáin, Pádraig Ó Dúgáin, Pól Ó
Braonáin - nejspíš je vám jasné, že lidé s takovými jmény nemohou
skončit v nějakém trapném bartvotiskovém nebi, v němž andělé hrají na
varhany Brahmse. A jestli jste podobně jako náš grafik Surban
houževnatým konzumentem keltské hudby a fanouškem skupiny Clannad,
možná se budete jednou chtít vypravit za nimi a nad posvátným druidským
ohněm zapřemítat o říších dávných časů, kdy muži ještě byli muži, ženy
ženami a meče měli všichni ostré jako svině.
No a jak na to:
Nejdřív musíte nasednout na skleněnou loď, která by vás - pokud nic
nekiksne - měla dopravit na ostrov Avalon, kam po smrti odcházejí
všichni Keltové a nejúspěšnější členové Irské republikánské armády.
Správné pobřeží poznáte podle věže, a když za ní pak uvidíte idylickou
rovinu osázenou stromy se stříbrnými větvemi a zlatými jablky, zatímco
v potocích vesele zurčí víno a medovina.
A teď to přijde: I
když zaživa vypadáte jako kříženec ořezávátka a nosorožce, na
avalonských pláních automaticky zkrásníte, a logicky tedy kolem vás
budou pobíhat samé nádherné ženy a jako bonus i velká stáda prasat.
Většinu času budete tedy pařit, opékat řízky, souložit a pravděpodobně
poslouchat asi tak tisícovku keltských kapel. Takže jestli máte strach,
že vám z tolika irských harf hrábne, vemte to přes Křemíkové nebe a
přitáhněte pár iPodů s hip hopem a sluneční baterie.
Těžké boje padlých pánů
Existují
neposední tvorové, kteří si nechtějí odpočinout ani po smrti. Nemůžou,
jsou příliš činorodí. Chtějí bojovat o přízeň diváků, jako třeba Libor
Bouček, nebo si nedají pokoj se svatými válkami všeho druhu a třeba na
Avalonu by se pekelně nudili, dělali bordel a možná by se pokusili
vymlátit prasata pod záminkou, že nejsou dostatečně čistá. Naštěstí je
tu pár zásvětních chlívků i pro ně. Vypadá to tam přibližně jako ve hře
Fallen Lords, která poměrně zdařile imituje záhrobí nenapravitelných
bojovníků za svou věc. Je plná andělů, démonů a nemrtvých duší, které
se mezi sebou řežou vším, co jim padne pod ruku, a největší sranda
spočívá v tom, že to všichni jako obvykle myslí dobře.
Za prkennou ohradou
Rozikruz
se při pátrání po vhodném záhrobí kromě jiných světadílů vypravil i do
Asie - a tam, v horách pevninské Malajsie, se o této otázce radil se
šamankou kmene Temuan. Awa, sexuálně velice čilá stařena, se právě
pomocí kouzel pokoušela dostat do postele mladého milence své vnučky.
Tohle jí bohužel nevyšlo, ale jinak prakticky celý život nedělá nic
jiného, než pomocí posvátných písní a příslušných duchů cestuje do
záhrobních oblastí svého kmene.
Pokud byste měl zájem o
temuanský druhý břeh, měl byste být něco jako vegan se zájmem o lezení
po kopcích. „Po smrti odcházíme do svatých hor. Je tam krásně, spousta
ovoce a žádný starosti,“ ujistila nás Awa a pro Knoblochovy potřeby
dodala, že když se někdo za života chová špatně (například celé dny spí
na redakčním kanapi), jeho duch se ztratí. „Navždycky?“ zeptal se s
nadějí v hlase Bronski. „Ne, proč navždycky? Jak by se mohlo něco stát
navždycky?“ zklamala ji Awa, z čehož Knobloch vyvodil, že až se zase
najde, může si jít znova lehnout. A jak už tak známe zdejší absurdní
svět, klidně to tak může dopadnout.
Jak pravil Zarathuštra
Pokud
jako každý rozumný člověk dneška praktikujete zoroastrismus, můžeme vám
jen pogratulovat. Nejdřív počkáte u svého odloženého těla přibližně tři
dny. Můžete tak v klidu pozorovat, jak vám nejlepší kámoš nenápadně
sundavá hodinky, a s překvapením zaznamenáte, že přítelkyně najednou
říká „broučku“ tlusté chlupaté opici v obleku. Je vám to fuk, protože
máte v hlavě důležitější věci. Koncem třetí noci se zvedne vítr. A teď
máte dvě možnosti: V lepším případě zavane z jihu, bude vonět a před
vámi se objeví Daéná neboli personifikace vašich dobrých myšlenek
(patnáctiletá holka s fantastickým tělem) a přes tři nebeské sféry vás
doprovodí do ráje.
Jestli jste ale zlobil, zvedne se smradlavý
vichr ze severu, potkáte starou ohyzdnou babici, která vás
doprovodí..., víte, kam... Problém je v tom, že nikdy nevíte, jaký vítr
přijde, takže ty tři dny čekání a otrhávání kopretiny jsou docela
adrenalin. Tenhle příběh má v zoroastrismu ještě další, klasičtější
podobu: Daéná přijde se psy a povede vás na Most rozhodčího, který má
tu nepříjemnou vlastnost, že se pod nohama nezávadných lidí rozšiřuje,
zatímco kdyby se přiblížil Knobloch, ztenčí se na šířku břitu břitvy.
Načež se vám přihodí bezpočet dalších neuvěřitelných dobrodružství
hodných velkého hráče, ale... No, uvidíte sám.
Bierfest in memoriam
Valhala.
Uřvaní Vikingové. Prsaté valkýry. Pivo. Sex. Nesmrtelný kanec Sehrím,
jehož maso jeden večer sežerete a druhý den ráno má zase pořádné šunky.
Jestli jste tak trochu živočich, baví vás to v hospodách a dáváte
přednost dokulata stavěným blondýnám, je severská Valhala místem přímo
pro vás. Má to ovšem háček - do síně žranic a prostopášnosti se
dostanou jen bojovníci, které někdo sejmul v bitvě.
Nicméně
tuhle podmínku dokázali oblafnout už staří válečníci. Když cítili, že
se blíží „vykašlání kašpara“, nechávali se od kamarádů probodnout mečem
nebo aspoň rituálně poranit kopím - a brány síně padlých neboli Valhaly
(na jejíž střeše mimochodem postávali jelen a koza a dojili medovinu)
měli rázem dokořán. Podle Bronského by v dnešních choulostivějších
dnech mělo bohatě stačit bodnutí jehlou - což znamená, že si můžete
těsně před odchodem šlehnout. Třeba vitaminovou injekci nebo tak něco.
Tak
si to po smrti užijte, a kdybyste se náhodou zdrželi v nějaké
hinduistické reinkarnační pasti - všechna naše záhrobí budou k
dispozici i příště, stačí se rozhodnout.
Surbanův kult Velkého Jirčana
Kromě obecných záhrobních oblastí existují i výstřední místní ráje. Jeden takový čeká i na našeho grafika Surbana. Vyznavač kultu Velkého Jirčana, bůžka malé vsi u Prahy, se může těšit na neuvěřitelné rozkoše. Poté, co ho převozník převeze přes řeku piva, dospěje do Svatých Jirčan. Což není nic jiného než velký luxusní bordel, v němž se místní chasníci budou veselit až do Posledního soudu, který bude v té nejposlednější chvíli zrušen. Vstup do Svatých Jirčan má samozřejmě své podmínky. Zaživa se totiž musíte vyvarovat sexu, věnovat se monotónní práci, donekonečna spravovat rozpadající automobily, nikdy nedostavět dům, propadnout alkoholismu a oženit se. No, jelikož Surban se zdá být dobrým služebníkem Velkého Jirčana, máme mu po smrti co závidět.(David Rozikruz, Esquire)