resident evil 3 nemesis
Starší díly hry Resident Evil patří už téměř mezi klasiku. Původně byly pro PSX, každý se však brzy dočkal i konverze na PC. Ani u poslední, třetí části, tomu není jinak. Příběh o lidech mutujících v krvelačné tvory probíhá napříč všemi epizodami. Virus, způsobující tuto hrůznost, opět zachvátil poklidné a z traumat minulých dob již vzpamatované Raccoon City. Příběh spíše jen tak nahozený v intru nese především jediné poselství - přežít, utéct. Zombie, proti nimž se zdá být vše marné, zachvacují vše, speciální komanda jsou postupně zcela zlikvidována, civilisté bez milosti brutálně zabíjeni jako bezcenná kořist, další mutují v nové a nové nelidské jedince. Přes to všechno se pár lidem jako zázrakem daří přežívat. Příběh temný jako celá hra - jasnou zář slunce ani ptáky zpívající v zeleni stromů za celou hru není vidět ani slyšet - v jejím průběhu, kdy hráč narazí na další osamělé existence držící se života zuby nehty, to většinou bude jen krátký pohled značící blízký konec, ti, kteří dokázali celou hrůzu přežít až doposud, ve většině případů neprožijí satisfakci v podobě sladkého pocitu vysvobození, ale svoji smrt si pouze na chvíli odložili.
Resident Evil 3 je stejně jako druhý díl akční 3D chodička ve
statických lokacích, s prvky adventure. Nikoho asi v dnešní době moc
nepřekvapí, že hlavním hrdinou je muž důchodového
věku... tedy překvapivě není, ale je jím kupodivu mladá žena. A
samozřejmě patřičných vlastností - atraktivní, statečná, schopná,
bojovná, suverénní. Hlavní postavou
je členka speciálního komanda S.T.A.R.S., které skoro celé potkal
smutný osud, avšak ona jako zázrakem přežila. Není se proto čemu divit,
že všudypřítomné zombie na to reagují nevolí po svém a na Jill se ihned
sápou. A tak nezbývá nic jiného, než rychle použít střelnou zbraň a
nenechat si jejich iniciativu líbit. Zvláštní je, že už zde se ukazuje
první rozpor ve hře. V příběhu totiž vše vypadá tak, že komando
vyzbrojené až po uši střílí a střílí, zombie přicházejí a blíží se,
jednotka střílí dál a stále nic, nemrtví jdou pořád blíž a blíž až...
Zkrátka ve smyslu zombií nepřemožitelnosti běžnými prostředky. Naštěstí
realita ve hře samotné je poněkud jiná, pár normálních ran normální
zbraní normální zobmbii uspí navždy. Tedy až na jejich populární zvyk
plazení se po zemi, a dokonce nahoru do schodů, což musí být mnohem
namáhavější než chůze. To ale není všechno - skoro mrtvé nemrtvé zombie
také rády uchopují předměty. Vlastně ani ne tolik předměty, jako vaši
nohu. V mnoha chvílích to opravdu vypadá, jako kdyby ulovení krásné
Jill bylo jejich jediným smyslem života a i na hranici mezi životem a
smrtí se namísto meditace oddávají falešné naději, že vaše chycení a
snědení (jen částečně přesný termín) vyřeší všechny jejich životní
předsmrtné problémy.
Nicméně
nakopnutí nebo menší rána rukojetí zbraně tuhle záležitost už většinou
vyřeší opravdu na věčnost. A právě schopnost postavy vymanit se z
nepřátelského klubka pomocí úderu, který nepřítele odmrští, je jednou z
nových vlastností třetího dílu oproti předchozím. Často je i dost
potřebná, protože zombie jsou na to, že jsou zombiemi, nějak podezřele
rychlé a obratné, asi prošly od minulého dílu biologickou evolucí. U
zdravých jedinců vede skutečně pouze k odmrštění s menší újmou na
jejich zdravi,
ležící to dorazí. Změnil se i systém zbraní. Jednak je větší výběr
oproti minulému dílu, jiný je však i princip vylepšování účinnosti
zásahů. Ta se zvyšuje častou výrobou střeliva kombinací různých typů
střelného prachu.
Pokud by v herním prostředí bylo vše skutečně tak, jak je nastíněno
v příběhu, pak by jen těžko setkání se zombiemi mohlo přinést něco
jiného než skoro jistou smrt. Ale není to poprvé, kdy si nějaká hra samotná tak trochu upravuje původní děj ke svému obrazku.
Nicméně to nic neubírá na jeho bohatosti a spádu. Základní kostru
příběhu tvoří dvě až čtyři postavy, kromě Jill také zejména Carlos z
Umbrelly - organizace, díky jejímž experimentům došlo k úniku viru a
mutacím - a jeho nadřízený s vyloženě východním přízvukem, jehož
některé způsoby jednání jsou také velmi východní, jak se brzy ukáže.
Pochopitelně určitá míra napětí a látky k ději vzniká už rozporem koexistence a nutnosti spolupráce lidí z organizace S.T.A.R.S., namířené výhradně na záchranné akce
ale především vysazené na viníka celého neštěstí; a členů ozbrojených
složek Umbrella, organizace svými šílenými experimenty zodpovědé za
únik látky, způsobující mutaci živých organismů v zombie. I v
prostředí, kde zbývá doslova několik málo lidí, existuje místo pro
intriky, zatajování a podivné zájmy.
Resident Evil 3 ale především zaujme výbornou hratelností.
Design celého prostředí je prostě vynikající a autoři si na něm dali
opravdu záležet. Celá hra se odehrává v různých obydlích, průchodech,
parcích, náměstích, ulicích... na místech, jako jsou parkoviště,
výtahy, garaže,
tovární zařízení, zadní dvorky domů, šachty, sklepení; dojem skutečného
světa právě stiženého katastrofou je výjimečně sugestivní, světla ještě
svítí, ale mnohá místa už začínají vypadat jako po zemětřesení či
davovém řádění, přesto zde najdeme i netknuté oblasti, upravený parčík
s úhlednou zelení, i jiná místa, většinou uvnitř interiérů, v jejichž
objetí si člověk může připadat jako v normálním večerním poklidném
městečku. Variabilita prostředí je opravdu vysoká, od nejrůznějších
průmyslových zařízení po různé vodovodní systémy, sklepení, realisticky
působící série interiérů i exteriérů, různě navazující patra a spoustu
míst plných městského nepořádku i mnoho cedulí a značek s různými pokyny.
To vše je v přímé souvislosti s výbornou, atmosférickou grafikou, které není skutečně co vytknout. Všechno je překvapivě pestré a detailní, působící stísněným dojmem a velmi přesvědčivě. Exteriérové lokace jsou zahaleny tmou, z dálky se ozývají zlověstné zvuky, někdy přecházející v křik zabíjených civilistů, i nářek zombií je působivě odpudivý a zoufalý. S tím souvisí i celkově velmi dobré zvukové efekty a atmosférická hudba. Výskyt nepřátel je nevyzpytatelný, žádné místo se nedá označit za spolehlivě "vyčištěné", protože po nějaké době se opět zaplňuje protivníky. Zombie a další tvorové jako psi, obří pavouci a další hůře specifikovatelní mutanti jsou výborně animovaní, ale dokonce se i pohybují po stropě, přicházejí z různých nečekaných zákoutí a někdy na hráče zcela nečekaně skočí. Jedním z hlavních protivníků je mutant Nemesis, krvelačný a inteligentní, jehož hlavím cílem je zabít speciálně všechny členy jednotek S.T.A.R.S.
Příjemným faktem je, že Resident Evil 3 lze nazvat skutečně
3D akční adventurou. Rysy adventure jsou zde opravdu v popředí a místy
si pestrost úkolů v ničem nezadá například s některými jinými hrami čiste
dobrodružného žánru. Skoro by se dalo říct, že akční složka je proti
nim trochu v pozadí, spíše ale, že jsou vzájemně výborně vybalancovány.
Řešení samotných úkolů má střední, velice dobře vyváženou obtížnost; co
dále příjemně překvapí, je obrovská rozlehlost celého prostředí, pocit
velkého množství volného prostoru a mnoha různých zákoutí. Ve hře je
hodně předmětů nezbytných pro řešení úkolů a další postup, hlavní
hrdinka může i šplhat po některých objektech, posunovat předměty a
podobně. Úkoly jsou stavěné tak, že se hráč musí často vracet i na
vzdálená místa zpět, všechno se odvíjí v mnoha rovinách a postupně,
někdy je obtížné vybavit si již dříve navštívené lokace, pro něž teprve
po relativně dlouhé době naleznou některé nové předměty své použití.
Přesto na sebe všechno logicky a pozvolna navazuje. Dále jsou pak zde
také různé přímé rébusy, jejichž možnost vyřešení se ale většinou také
pohybuje v mezích zvládnutelnosti.
Co ale dodává hře další rozměr, dynamičnost, atmosféru, napětí a
překvapivé zvraty, jsou nečekané dějové sekvence, u kterých si hráč
nikdy nemůže být jist, kdy se náhle objeví a hlavně co se stane. Zvlášť
zjevení se mutanta Nemesis bývá obzvlášť "příjemné". Co víc, během hry
Jill nalézá nejrůznější dokumenty, útržky, dopisy a deníky, zahrnující
od různých úředních
dokumentů a technických návodů po zděšené osobní zápisky často již
mrtvých lidí, kteří si své hrůzné zážitky a poznatky psali. Tyhle
písemnosti pomalu skládají střípky mozaiky rozvětveného příběhu napříč
celou hrou, mimo jiné někdy obsahují i praktické a užitečné rady a
poznatky. Velká podrobnost a propracovanost se ději opravdu nedá upřít,
stejně tak atraktivita námětu.
Poněkud frustrující je ale prostorově velmi omezený inventář
předmětů, spolu s faktem, že objekty nelze kromě speciálních míst
odhazovat pryč. To může poměrně často způsobit značné nepříjemnosti,
jelikož v klíčových momentech třeba nelze vzít důležitý předmět. Systém
ukládání působí trochu "konzolovým" dojmem. Na jednu stranu je asi
dobře, že nelze ukládat kdekoliv, ale pouze na speciálních místech
pomocí "psacího stroje", na druhou ale zase není moc příjemné kvůli
neustálému uvolňování inventáře přebíhat dlouhé vzdálenosti zpět do
místností s možností ukládání, kde je možné odkládat předměty do bedny.
I systém vytváření nábojů mixováním různých druhů střelného prachu se
dá nazvat rozporuplným, jako by neodpovídal celkovému tempu hry,
opravdu frustrujícím se ale stává opět spíše v kombinaci s omezeným
inventářem. Příběh hry, byť propracovaný, má také své menší
nedostatky, spočívající asi především v průměrném výkonu při namluvení
postav a věrohodnosti scén, i určitém náběhu ke konvenčímu pojetí
atraktivnosti. Příběh se sice ani v nejmenším nesnaží o něco, co by
vneslo nějakým způsobem netradiční, nový pohled nebo experiment, drží
se osvědčeného a konvenčního pojetí, avšak na druhou stranu svou
podrobností, pečlivým propracováním, bohatostí i rozsahem rozhodně
patří mezi ty nadprůměrné a takové, jimž ani není možné moc co vyčíst,
spíše naopak. Mezi jeho pozoruhodné vlastnosti patří nelineárnost děje,
možnost různého vývoje situací i různého postupu ve hře. Zajímavě je
řešen způsob množství života, buď je vše v pořádku, v horším, nebo
nejhorším stavu, žádné viditelně přesné odstupňování nenajdeme.
Resident Evil 3 je pro hráče téměř jistota, jistota velké, dlouhotrvající zábavy. Tuto hru nelze jinak než jednoznačně doporučit, její kvality jsou po všech stránkách (hratelnost, příběh, design, grafika) velmi vysoké. Až na určité dílčí nepříjemnosti zde neexistuje nic, co by hráči mohlo připravit jakékoliv podstatnější zklamání. Kromě některých sporných bodů týkajících se několika jednotlivostí je RE3 posunem ještě o kus vpřed oproti druhému dílu, ale na druhou stranu ne posunem zase až tak příliš radikálním, třetí díl je druhému ve své podstatě hodně podobný.
Resident Evil 3 - NemesisGalerie
Náhledy fotografií ze složky resident evil 4 game 1.2.3.5.
Komentáře
Přehled komentářů
Tato zpráva je zde zveřejněna pomocí programu XRumer + XEvil 4.0
XEvil 4.0 je revoluční aplikace, která může obejít téměř veškerou ochranu proti botnetu.
Captcha Rozpoznávání Google (ReCaptcha-1, ReCaptcha-2), Facebook, Yandex, VKontakte, Captcha Com a více než 8,4 milionu dalších typů!
Četl jste to - to znamená, že to funguje! ;)
Podrobnosti na oficiálních stránkách XEvil.Net, je bezplatná demo verze.
XEvil break 99% types of captchas
(Mashafer, 12. 12. 2017 22:14)
Tato zpráva je zde zveřejněna pomocí programu XRumer + XEvil 4.0
XEvil 4.0 je revoluční aplikace, která může obejít téměř veškerou ochranu proti botnetu.
Captcha Rozpoznávání Google (ReCaptcha-1, ReCaptcha-2), Facebook, Yandex, VKontakte, Captcha Com a více než 8,4 milionu dalších typů!
Četl jste to - to znamená, že to funguje! ;)
Podrobnosti na oficiálních stránkách XEvil.Net, je bezplatná demo verze.
podobnost re2
(doomen, 30. 3. 2008 15:09)
jsou dost podobni a reknu v cem nejsou.
napriklad ve dvojce behaji strasne pomalu ty postavy
nebo naboje tam je dost rozdilu a inventar
Recommendations: how to promote your deadberlin.estranky.cz
(Latonyaatody, 26. 3. 2018 6:40)